Tens dubtes?

Aquí te les resolem totes

Que oferim? 

El nostre objectiu principal, és oferir els preus més competents del mercat i ser l'alternativa de les grans empreses, sent més ràpids, més eficaços i més versàtils. Amb un tracte especial i proper amb el client, atenent a totes les seves necessitats.

En Lumisa oferim tarifes adequades per a tu, les quals són a un preu econòmic i amb unes condicions excepcionals.  Podràs trobar una sèrie de Tarifes segons les teves necessitats

Per conèixer detalladament les condicions i preus de cada Tarifa, fes clic aquí.

Es pot contractar a tota Espanya?

Estem present en tota la península. De moment, per motius tècnics encara no arribem a les Illes Canàries, Balears, Ceuta i Melilla però tenim pensat oferir els nostres serveis en un futur i abarcar tota España.

Com em puc canviar a Lumisa de manera ràpida i senzilla?

Canviar-te a Lumisa ara és molt senzill i ràpid. A través de la secció “Contracta ara” hauràs de clicar i et dirigirà cap a un formulari que has d'emplenar amb totes les teves dades. 

Hauràs de tenir a mà:

  1. Dades identificatives. Fotocòpia del DNI o CIF.
  2. Factura recent de Llum. En ella figura el número CUPS que necessitaràs.
  3. Dades de contacte. Número de telèfon i correu electrònic.
  4. Compte bancari. 

Et demanarem que adjuntis aquests dos documents per a poder realitzar el teu contracte.

Una vegada enviat, rebràs un correu de confirmació a la teva adreça d'e-mail, on hauràs d'introduir el teu DNI, i se't remetrà per telèfon mòbil un PIN que hauràs d'introduir (a través de Logalty) i el contracte quedarà signat. T'ho expliquem amb més detall en aquest enllaç

Si ho desitges, també es pot gestionar per telèfon o per e-mail.

Hi ha permanència en Lumisa?

La resposta és NO. Quan contractes els nostres serveis ets lliure de quedar-te o anar-te en qualsevol moment, sota previ avís.

Puc contractar el bo social amb LUMISA?

Només les comercialitzadores de referència (COR) abans conegut com a comercialitzadores d'últim recurs (CUR) poden oferir el Bo Social. Per a més informació pot posar-se en contacte amb ells.

Nota informativa: Suplement Territorial de la Comunitat Autònoma de l'any 2013.

Els peatges d'accés d'energia elèctrica formen part del preu de l'electricitat, i estan destinats a cobrir diferents partides de costos del sector elèctric amb retribució regulada. Entre altres, cobreixen el cost de les activitats de xarxes (transport i distribució d'energia elèctrica) i producció a partir de fonts d'energia renovables, cogeneració i residus amb règim primacial.

L'any 2013 la normativa contemplava que en cas que aquestes activitats elèctriques fossin gravades amb tributs de caràcter autonòmic, al peatge d'accés se li inclouria un suplement territorial per als consumidors d'aquesta Comunitat Autònoma, si bé dit suplement no es va arribar a aprovar pel Govern. En execució de les sentències1 del Tribunal Suprem dictades a resultes dels recursos interposats per empreses que exerceixen la seva activitat en el sector elèctric, la Ministra per a la Transició Ecològica ha aprovat una ordre ministerial amb els suplements territorials per a la seva Comunitat Autònoma que li seran aplicats en pròximes factures, sobre els consums que va realitzar l'any 2013.

Per això, LUMISA procedirà a regularitzar les quantitats que resulten de l'aplicació del valor fixat en concepte de suplement territorial d'aquesta Comunitat Autònoma. Aquesta regularització se li aplicarà en la seva factura, i vindrà identificada pel concepte «Suplement territorial per tributs autonòmics de la Comunitat Autònoma [X] de l'any 2013».

Com realitzar el canvi a Lumisa?

El canvi de comercialitzadora de llum és una gestió ràpida i totalment gratuïta. Aquesta es duu a terme quan volem anar-nos a una altra companyia ja que ofereixen millors preus o millors serveis. A més, en cap moment no et quedaràs sense llum durant la gestió del canvi.

Si t'has decidit a contractar amb Lumisa, t'explicarem breument els passos a seguir. Si contractes a través de http://www.lumisa.es o a través de la nostra Atenció al client hauràs de seguir el següent procediment:

1. Per a realitzar el canvi a Lumisa, has de facilitar la següent documentació via correu electrònic o fax en atcliente@lumisa.es o telefonant al 931 815 993 o Whatsapp 633 33 38 39.

  • En cas de societat, CIF de la societat.
  • DNI del titular o de l'administrador.
  • Última factura d'electricitat.
  • Fotocòpia del núm. de compte bancari.
  • Dades de contacte. Número de telèfon i correu electrònic. 

2. Una vegada rebem la documentació, enviarem el contracte a l'adreça d'enviament o adreça de correu electrònic facilitat.

3. Hauràs de guardar-te una còpia i reexpedir mitjançant correu postal franquejat, o simplement realitzar signatura online a través de LOGALTY. 

4. Una vegada rebem el contracte, procedirem a realitzar el canvi. El canvi pot trigar entre 5 a 7 dies depenent de la Distribuïdora.

5. T'arribarà una última factura liquidatòria de l'anterior comercialitzadora. La primera factura de Lumisa tancarà el cicle de facturació. A partir de la segona factura començarà el cicle natural de la facturació.

Així que no has de preocupar-te de res ja que nosaltres gestionarem els tràmits de forma ràpida i eficaç.

 Com signar un contracte en línia?

Si desitja realitzar la gestió de canvi de titularitat així com el canvi de potència, haurà d'emplenar el formulari online a http://www.lumisa.es i una vegada realitzat, confirmar mitjançant una signatura en línia. 

Hauràs de tenir a mà:

  • Correu electrónic, que rebràs per accedir a la signatura online.
  • Teléfon móvil disponible, on s'enviarà un PIN de confirmació.

Els passos a seguir els trobarà en l'article “Com signar un contracte en línia en tres senzills passos.” 

Que és Logalty?

Logalty és el tercer de confiança que intervé entre les parts d'una contractació o notificació online per garantir i custodiar de forma neutra i independent tots els processos generats en les transaccions electròniques realitzades.

A més per garantir la integritat del procés sense cap manipulació posterior, el contingut dels documents queda assegurat davant notari.

El canvi de comercialitzadora té algun cost?

En absolut. El canvi de comercialitzadora no té ningun cost. Encara que hi ha la possibilitat que la teva anterior comercialitzadora apliqui penalitzacions per l'incompliment del termini de contractació, pel que et convé consultar si existeix penalització.

És important que no confonguis donar-te d'alta amb canviar de comercialitzadora. Les altes són per quan no hi ha subministrament.

Durant el canvi em quedaré sense electricitat?

En absolut. En cap moment ni en cap circumstància et quedaràs sense subministrament a causa del canvi de comercialitzadora.

Tindria possibilitat de tornar a la meva anterior companyia en cas de canviar d'idea?

Per descomptat, ets lliure de marxar, ja que no hi ha cap compromís de permanència.

Si una vegada realitzat el canvi no estàs conforme amb els nostres serveis, et facilitarem tot el que és possible per realitzar el tràmit de tornada.

És necessari realitzar algun canvi en la meva instal·lació per canviar-me de comercialitzadora?

No necessites realitzar cap canvi ni en el teu comptador de la llum ni en la teva instal·lació. El canvi és de tipus administratiu així que tècnicament tot segueix igual.

Cal canviar necessàriament de compañia elèctrica?

El pas al mercat liberalitzat significa necessàriament un canvi de companyia, però es pot contractar amb una empresa comercializadora del mateix grup que la teva actual companyia distribuïdora.

Hauré de seguir pagant algun rebut a la meva companyia anterior?

No. Des de la data que el subministrament està amb nosaltres, la teva anterior companyia no hauria de cobrar-te cap rebut amb data posterior a aquesta. Si bé és cert que, encara que el cobrament sigui posterior a la data de canvi, pot pertànyer a un període de facturació anterior.

Puc tenir més d'un contracte de subministrament? 

És clar que si, pots tenir tants contractes de subministrament amb nosaltres com desitgis. Per exemple, si tens un domicili particular, un local de lloguer, una empresa entre d'altres i vols contractar-los tots amb nosaltres, buscarem la tarifa que millor s'ajusti a cada cas, segons la necessitat.

Què és la referència cadastral?

La referència cadastral és l'identificador oficial i obligatori dels béns immobles. Consisteix en un codi alfanumèric que és assignat pel Cadastre de manera que tot immoble ha de tenir una única referència cadastral que permeti situar-ho inequívocament en la cartografia cadastral.

Si estic de lloguer, puc canviar de companyia?

Sí. Com inquilí tens dret a escollir la companyia elèctrica que prefereixis, de la mateixa manera que escollim la companyia telefònica, la televisió per cable, internet, etc.

Quina diferència hi ha entre donar d'alta un subministrament i fer un canvi de comercializadora?

Quan parlem de donar d'alta ens referim a subministrar un punt on prèviament no hi havia llum. En aquest cas, cal tramitar l'expedient d'escomesa directament amb la distribuïdora de la teva zona per obtenir el CUPS.

En canvi, quan parlem d'un canvi de comercializadora, és quan ja tenim llum i està contractada amb una companyia, però volem anar-nos a una altra perquè ens ofereixen uns millors serveis o uns preus més competents, o perquè fem un canvi de titular i preferim una comercializadora diferent.

A l'article "Diferència entre donar-te d'alta i canviar-te de comercializadora" t'ho expliquem amb més detall.

És necessari aportar documentació tècnica per a la realització de l'Alta?

Per a donar d'alta a nous subministraments, és necessari aportar documentació tècnica. 

Si es tracta d'un habitatge o llar:

1. En cas de ser primera ocupació, Certificat d'Instal·lació Elèctrica de Baixa Tensió (CIEBT) segellat per una EIC o pel Departament de Indústria.

2. En cas de ser segona ocupació, sinó hi ha documentació tècnica prèvia per a la instal·lació: Butlletí de reconeixement d'Instal·lacions Elèctriques de baixa tensió, si la baixa anterior és superior a tres anys. En aquest document es reflecteixen les principals característiques de la teva instal·lació, com la potència instal·lada i la màxima admissible, a més de garantir la qualitat de la instal·lació. En el cas que la potència sol·licitada superi l'admesa, hauràs d'aportar-nos un nou Butlletí que podràs sol·licitar al teu instal·lador electricista.

Per contra, si es tracta d'un local o zones comunes. Segons la legislació vigent, per a contractar un subministrament d'energia elèctrica, s'exigeix la presentació del Certificat d'Instal·lació Elèctrica en baixa tensió, segons el tipus de subministrament, en exemplar triplicat, expedit per l'instal·lador electricista que la va realitzar i segellat per l'Organisme Competent de l'Administració.

TIPUS D'INSTAL·LACIONS  1a OCUPACIÓ  2a OCUPACIÓ

Habitatges en edificis, adossats o unifamiliars 

CIE  CIE/BRIE/AIV
Locals comercials o oficines  CIE CIE/BRIE
Magatzems CIE CIE/BRIE
Serveis Comuns en edificis d'habitatges, comercials o oficines.  CIE CIE
Indústries CIE CIE
Bombes d'elevació o extracció d'aigua.  CIE CIE
Resta d'instal·lacions. CIE CIE
 

CIE = Certificat d'Instal·lació Elèctrica de Baixa Tensió segellat per una EIC o pel Dpt. De Industruia.
BRIE = Butlletí de Reconeixement de Insatalaciones Elèctriques de baixa tensió.

Qui pot emetre'm la documentació tècnica?

Una Empresa Instal·ladora o un instal·lador autoritzat poden emetre't la documentació tècnica que certifica que la instal·lació és correcta per a l'alta del subministrament.

Qui és el responsable de l'alta dels nous subministraments?

L'Empresa Distribuïdora és la responsable de donar subministrament elèctric a un punt de subministrament sense servei, és a dir, és l'encarregat de revisar tota la documentació tècnica emesa per l'empresa instal·ladora, assegurar de la seguretat del punt de subministrament i de col·locar el ICP i/o el comptador pertinent.

També són els que reben el cost que has de pagar per a l'accés a la xarxa. Aquest cost està regulat per l'Estat.

Quin cost te l'alta d'un punt de subministrament?

Donar d'alta un subministrament elèctric o reactivar un que porta sense usar-se més de 3 anys té un cost regulat al Reial decret 1995/2000 d'1 de desembre que et cobrarà la distribuïdora a través de Lumisa:

  • Drets d'accés: es paga en contractar un nou subministrament o per pujar la potència d'un subministrament ja existent amb un import de 19,703137 € per cada kW contractat + IVA.
  • Drets d'extensió: es paga en utilitzar la infraestructura de la companyia distribuïdora en el cas de nous subministraments, en pujar la potència contractada o si el punt de subministrament porta sense utilitzar-se més de 3 anys amb un import de 17,374714 € per cada kW contractat + IVA.
  • Drets d'enganx: es paga en utilitzar la infraestructura de la companyia distribuïdora en el cas de nous subministraments, en pujar la potència contractada o si el punt de subministrament porta sense utilitzar-se més de 3 anys.amb un import de 9,04 € + IVA.
  • Drets de verificació: es paga en dur a terme la revisió de la instal·lació amb un import de 8,01 € + IVA.
  • Dipòsit de garantia: segons l'establert en l'article 79 del Reial decret 1955/2000, és la quantitat a lliurar al moment de la contractació, per un import igual a la facturació teòrica mensual corresponent a cinquanta hores d'utilització de la potència contractada.

Quant triguen a donar d'alta la llum?

Quan tinguem tota la documentació requerida, la Distribuïdora triga màxim 5 dies hàbils a activar un punt de subministrament de baixa tensió.

Quina diferència hi ha entre una comercialitzadora i una distribuïdora?

Per saber com funciona el sector elèctric començarem des del principi. Les productores són les encarregades de produir l'energia. Existeixen diferents plantes de producció com:

  • Centrals tèrmiques convencionals
  • Centrals nuclears
  • Energies alternatives com els parcs eòlics.

- Els transportistes són els encarregats del transport de l'energia d'alta tensió, en el nostre país és la Xarxa Elèctrica d'Espanya (REE).

- Les distribuïdores estan regulades per l'Estat, i són les responsables del manteniment i les diferents zones del país.

Per últim, entrem les comercialitzadores com Lumisa, que som les encarregades de comprar l'energia i facturar-la als seus consumidors, utilitzant les xarxes de distribució.

Que és un punt de subministrament elèctric?

És el lloc físic on és connecta l'escomesa amb la xarxa elèctrica del distribuïdor. És a dir, el lloc on està el punt de subministrament, a casa teva, un local, una oficina, etc.

Què és un local de pública concurrència?

Consideracions sobre els LOCALS DE PÚBLICA CONCURRÈNCIA: (Segons apartat 1 de la instrucció ITC BT-28 del REBT-2002)
Locals d'espectacles i activitats recreatives: Cinemes, teatres, auditoris, estadis, pavellons esportives, places de toro, hipódroms, parcs d'atraccions i fires fixes, sales de festa, discoteques, sales de jocs d'atzar.
Locals de reunió, treball i usos sanitaris.

  • Qualsevol que sigui la seva ocupació: Temples, museus, sales de conferències i congressos, casinos, hotels, bars, cafeteries, restaurants o similars, zones comunes en agrupacions d'establiments comercials, aeroports, estacions de viatgers, estacionaments tancats i coberts per més de 5 vehicles, hospitals, ambulatoris, sanatoris, asils i guarderies.
  • Si la superfície útil és de més de 40m2: biblioteques, centres d'ensenyaments, consultoris mèdics, establiments comercials, oficines amb presència de públic, residències d'estudiants, gimnasos, sales d'exposicions, centres culturals, clubs socials i esportius.
  • Tots aquells locals no contemplats als apartats anteriors, quan tinguin una capacitat d'ocupació de més de 100 persones.

Quins beneficis tinc activant la zona client?

Una vegada emesa la teva primera factura amb Lumisa, registra't en l'Àrea de clients per a poder gaudir de tots els seus avantatges. Tindràs a la teva disposició tots els serveis exclusius de La meva àrea de clients:

  • - Consulta les teves factures i descarrega-les en format pdf quan vulgui des de la teva casa.
  • - Realitza canvis de titular o de potència d'una manera senzilla i ràpida. 

És totalment gratuït només has de registrar-te en aquest enllaç o prémer aquesta imatge.

Pot modificar la contrasenya sempre que ho desitgi en l'apartat Dades personals.

Puc fer gestions com canviar de titular o de comercialitzadora entre altres, per telèfon o per e-mail?

Sí. Nosaltres aconsellem que facis les gestions online perquè és la manera més ràpida i pots adjuntar la documentació online directament.

Però si ho prefereixes pots fer-ho també a través del nostre número de telèfon 900 811 473 o el nostre e-mail atcliente@lumisa.es

Com puc fer un canvi de titular?

Per poder fer un canvi de titular, tingues en compte que:

  • El canvi ho demana sempre el nou titular.
  • El nou titular es converteix en el responsable de les factures.
  • L'import de la primera es calcula per prorrateig.
  • No cobrem per canviar el titular, però en alguns casos pot ser que hagis de pagar a la teva companyia distribuïdora. 

La sol·licitud de canvi de titular es pot tramitar online d'una forma molt ràpida i senzilla a través de l'enllaç. Solament necessites tenir a mà una factura recent, el compte bancari i el DNI del nou titular.

Si vols que t'ho comentem amb més detall, a l'article del nostre blog "Realitzar un canvi de titular de la llum" amb el pas a pas a seguir.

Puc canviar la potència contractada? 

Sí, és possible. Si mai et “salten els ploms” és probable que tinguis marge per a baixar la potència; si, per contra, et salten sovint és que ja estàs al límit. En el cas que anyades nous electrodomèstics o augmentis l'ús, probablement hauràs de comunicar-te amb la teva companyia d'electricitat per a remenar un augment de la potència.

 Després del Reial decret llei 15/2018 de mesures urgents per a la transició energètica i la protecció dels consumidors, es permetrà contractar la potència en trams de 0,1 kW, desapareixent els trams d epotencias normalitzades que limitaven la contractació a aquests valors.

Quina és la potència adequada per a mi?

La potència que necessitis vindrà determinada per diversos factors. Una forma molt intuïtiva de saber si la nostra potència és inadequada és la següent:

1. Encén tots els electrodomèstics de la teva casa alhora. Si no salten els ploms, voldrà dir que segurament tinguis una potència per sobre de la qual necessites i tens cert marge per a disminuir-la.

2. Si en l'ús diari dels teus aparells elèctrics sovint salten els ploms de casa, és que la potència que estàs utilitzant se't queda curta, i tendriás que ampliar-la per a gaudir de més comoditat. 

Consulta el nostre article "Quina és la potència més adequada per a mi?" que resoldrà els teus dubtes sobre aquest tema.

Com puc demanar un canvi de potència?

Per a realitzar un canvi de potència hauràs d'emplenar el formulari de canvi de potència en aquest enllaç

Únicament serà necessari que tinguis a mà:

  • - Direcció del titular del subministrament elèctric.
  • - Dades personals de l'administrador.
  • - Potència contractada actual i nova.
  • - CUPS, el qual apareix en qualsevol factura. 

De la mateixa manera, ens pots contactar via correu electrònic en atcliente@lumisa.es sol·licitant un formulari de sol·licitud de canvi de potència. Una vegada estigui emplenat i signat, es procedirà a la reexpedició al mateix correu per a l'inici de la gestió.

Quant costa canviar la potència contractada? 

Si es tracta d'una reducció de la potència hauràs d'abonar un petit cost de 9,04 € més IVA en raó als drets d'enganxi.

En canvi, si es tracta d'un augment de potència contractada, la despesa serà major ja que s'hauran de pagar:

  • - Els drets d'accés amb un import de 19,703137 €/kW més l'IVA.
  • - Els drets d'extensió amb un import de 17,374714 €/kW més l'IVA.
  • - Els drets d'enganxi amb un import de 9,04 € més l'IVA.

El canvi de potència suposa un cost per a l'usuari del punt de subministrament ja que haurà de pagar una sèrie de drets i gestions efectuades per la Distribuïdora, els quals seran repercutits en una única factura o de potència.

Si vols saber més sobre això aquí tens l'artícle "Baixar la potència per estalviar Si o no?".

Puc modificar la potència les vegades que vulgui?

La Distribuidora nómes permet un augment i una reducció al any per titular. Hauríes d'esperar el temps d'un any per tornar a sol·licitar un augment o una reducció.

Quines tarifes ofereix Lumisa?

Lumisa ofereix Tarifes amb o sense Discriminació horària, les quals poden adaptar-se a les teves necessitats.

  • Periodo Invierno: 

  • Periodo Verano:

La tarifa més adequada per a tu, dependrà del tipus de subministrament, si és un habitatge el tipus d'habitatge, les persones que resideixin i el que gastin, un local petit, una empresa gran, entre d'altres.

Per saber més pots llegir aquest article "Quina és la potència més adequada per a mi?" .

Si tens algun dubte de quin contractar, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres i t'atendrem vía telèfon 900 811 473 o correu electrònic atcliente@lumisa.es

Com puc saber què tipus de tarifa tinc contractada ara?

Revisa una de les teves factures, i en la part superior et sortirà la tarifa d'accés i al costat t'informarà del tipus de tarifa que tens actualment contractada.

  • Tarifa 2.0
  • Tarifa 2.0DHA
  • Tarifa 2.1A
  • Tarifa 2.1DHA
  • Tarifa 3.0A
  • Tarifa 3.1DHA

Quina diferència hi ha entre les tarifes amb discriminació horària o sense discriminació?

Les Tarifes amb discriminació horària són aquelles que varien segons el període o franja horària i el seu consum. 

Els períodes en la Tarifes amb Discriminació horària 2.DHA i 2.1DHA són:

  • Punta (P1). És el període diürn, també conegut com el període més costós.
  • Vall (P2). És el període nocturn i més econòmic.

De la mateixa manera, en la Tarifa amb Discriminació horària 3.0A es divideix en:

  • Punta (P1). És el període diürn, també conegut com el període més costós.
  • Pla (P2). És el període amb preu intermedi. 
  • Vall (P3). És el període nocturn i més econòmic.

A diferència de les Tarifes sense discriminació, el qual és un preu fix les 24 hores del dia.

On puc trobar l'horari de cada tarifa elèctrica? 

Com estableix l'Ordre ITC/3801/2008 de 26 de desembre, l'horari està regulat de la següent forma: 

Tarifes amb discriminació horària: diferent preu segons franja horària. Hi ha tres horaris segons l'hora del dia: 

  • Punta: És el període horari amb el preu més alt ja que és el més sol·licitat. 
  • Valle: El període amb el preu més baix. 
  • Pla: El període horari amb un preu intermedi.

La discriminació horària també varia lleugerament segons l'època de l'any i la potència de la tarifa.

- Tarifes 2.0 DHA (menys de 10 kW) i en 2.1 DHA (entre 10 kW i 15 kW) :

  • A l'estiu: Valle (23h-13h) Punta (13h-23h).
  • A l'hivern: Valle (22h-13h) Punta (13h-22h).

- Tarifa 3.0 A (a partir de 15 kW):

  • A l'estiu: Valle (23h-9h), Punta (12h-15h), Pla (9h-12h/15h-23h).
  • A l'hivern: Valle (1h-9h), Punta (18h-22h), Pla (9h-18h/22h-1h).

Tarifes sense discriminació horària: el mateix preu durant tot el dia.

A l' article "Quina és la potència més adequada per a mi?"ho expliquem detalladament. 

¿Els preus de les tarifes poden canviar?

Lumisa no canviarà els preus de les tarifes durant un any a partir de l'entrada en vigor del contracte amb tu. Això sí, aquests preus a part del marge de comercialització de Lumisa, també contenen uns costos regulats per l'Estat.

Si l'Estat, mitjançant la publicació d'un BOE decideix canviar o actualitzar aquests costos, aquests seran repercutits en els nostres preus.

Puc canviar de Tarifa?

Sí, és possible realitzar un canvi de Tarifa amb nosaltres. El cost del canvi de Tarifa és:

  • Entre 10 € a 25 € de gestió per part de Lumisa.
  • 9,04 € més IVA pertanyents al dret d'enganxament per part de la Distribuïdora.

Com puc saber quina és la tarifa més adequada per a mi?

La tarifa més adequada per a tu, dependrà del tipus de subministrament, si és un habitatge, el tipus d'habitatge, les persones que resideixin en ella, i el que gastin, un local petit, una empresa gran, entre altres.

Per a saber més pots llegir en el nostre blog l'article "https://www.lumisa.es/post/13/es/cual-es-la-potencia-mas-adecuada-para-mi." 

Si encara no ets client nostre i tens algun dubte de quin tipus de tarifa et convindria contractar, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres i t'atendrem mitjançant el telèfon gratuït 900 811 473, així com mitjançant el correu electrònic atcliente@lumisa.es.

Què és el comptador de telegestió? 

La telegestió és un lector intel·ligent del consum elèctric que pot ser substituït pels comptadors elèctrics tradicionals. Els seus avantatges entre altres, són que pot realitzar la lectura del consum a distància, fa lectures reals, té major rapidesa en les incidències.

El Reial decret 1110/20017, Ordre ITC 3860/2007IET 290/2012 el qual obliga a les compañiasdistribuïdores a substituir els actuals comptadors, amb potència inferior o igual a 15 kW pels comptadors amb capacitat de telegestión abans del 2018.

Quin és el cost del lloguer de comptadors?

El cost del lloguer d'equip està fixat pel Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital i el trobem regulat per l'Ordre IET/1491/2013, d'1 d'agost, per la qual es revisen els peatges d'accés d'energia elèctrica per a la seva aplicació.

Per tant, la comercializadora realitzarà el cobrament del lloguer d'equip, encara que realment es tracta d'un pagament que s'abona a la distribuïdora ja que és la responsable del funcionament i manteniment del mateix.

Aquests preus dependran no només del preu de l'equip sinó a més dels costos associats a la seva instal·lació i manteniment. Per això, el cost mitjà pel lloguer dels comptadors de llum domèstics és de 0,81 € per als comptadors monofásicos amb discriminació horària i amb possibilitat de telegestió. I d’1,36 €per als comptadors trifàsics amb discriminació horària i amb possibilitat de telegestión.

Qui vindrà a llegir el meu comptador?

La distribuïdora de la teva zona serà l'encarregada d'anar a realitzar la lectura del teu comptador. Segons el Reial decret1718/2012 de 28 de desembre s'estableix que la lectura de l'energia serà la realitzada per l'encarregat de la lectura, és a dir, l'Empresa Distribuïdora amb una periocidad bimensual, la qual serà posada a coneixement a la comercialitzadora.

En el cas de disposar d'un comptador intel·ligent o de telemesura, la lectura es realitzarà amb una periodicitat mensual.

Com puc llegir la lectura del meu comptador? 

Per a llegir el teu comptador harás de seguir uns passos:

1. Serà necessari identificar el teu comptador. Per a això, has de trobar el nombre de comptador que apareix en les teves factures.

2. Has d'identificar la tarifa d'accés per saber quants períodes de lectura has de llegir:

  • 2.0A – un període
  • 2.1A – un període
  • 2.0DHA – dos períodes
  • 2.1DHA – dos períodes
  • 3.0A – tres períodes

3. Ens apareixerà un codi d'identificació de cada Tarifa segons sigui sense Discriminació horària:

Discriminació horaria Sin Discriminació horaria

Lectura del període Punta (kWh): 1.18.1

Lectura elèctrica global (kWh):     1.18.0

Lectura del període Valle (kW):     1.18.2

Què és la lectura estimada? 

Si l'Empresa Distribuïdora encarregada de la lectura del teu consum elèctric no pot accedir a l'equip de mesura per a realitzar aquesta gestió, haurà de donar un avís d'impossible lectura en el qual s'indiqui un número de telèfon i una adreça web on podràs facilitar la lectura del teu equip i un termini.

Per això, si no facilitessis la lectura del teu comptador en el termini indicat, la Distribuïdora podrà realitzar estimació del consum elèctric La lectura estimada és un càlcul que realitza la distribuïdora del consum del període, que no s'ha pogut realitzar, de la lectura real del teu comptador.

La Distribuïdora realitza l'estimació el més ajustada possible al consum mensual real del client. No obtant això si s'ha estimat de més com si s'ha estimat de menys, es regularitzarà amb les lectures reals en la pròxima factura i amb el preu que correspongui a cada període.

Com puc aportar la lectura del meu comptador? 

Si desitges tenir una lectura real mensual serà necessari que ens enviïs la lectura telefonant-nos al 900 811 473 o a través del correu electrònic atcliente@lumisa.es per a aportar-nos la lectura. 

Necessitarem identificar el teu punt de subministrament, així que també és necessari que ens indiquis el número CUPS, Codi universal del punt de subministrament.

Què és el ICP?

ICP són les sigles d'Interruptor de Control de Potència. El ICP controla la potència cosumida. Per això, si la potència consumida és superior a la contractada, entra en funcionament tallant el subministrament elèctric.

Què és un máximetre?

El maxímetre és un aparell que mesura la potència màxima de totes les potències entre períodes de 15 minuts d'un subministrament elèctric per a potències contractades superiors a 15 kW. Registra els els paràmetres de:

  • Energia Activa (kW)
  • Energia Reactiva (KVArh)
  • Potència màxima utilitzada (kW) 

A diferència de l'IPC, evita el tall del subministrament elèctric en el cas de superar la potència contractada.

He adquirit un comptador propi. Com puc canviar-lo? o viceversa.

En Lumisa realitzem la gestió de registrar el Comptador del client, aportant la seva documentació tècnica. 

La documentació tècnica del Comptador serà facilitada per la marca. No obstant això, si l'ha perdut o actualment no disposés d'aquesta, es podrà sol·licitar de nou amb un cost de 60 € i enviant una fotografia del Comptador col·locat per un instal·lador autoritzat.

Una vegada registrat, en Lumisa se sol·licita el canvi a la Distribuïdora i el mateix quedarà reflectit en la seva factura d'electricitat a través del número de Comptador.

Com s'envia la factura? 

Pots triar la forma d'enviament, entre l'enviament mitjançant correu postal al teu punt de subministrament o adreça Fiscal. O pel contrari, mitjançant correu electrònic que ens facilitis. 

De la mateixa manera, si t'uneixes a Lumisa i et registres en la Zona Client podràs visualitzar totes les teves factures ja emeses i descarregar-te-les quan desitgis.

Com puc consultar algun dubte sobre la meva factura? 

Si té dubtes sobre la seva factura tens varies opcions per resoldre'ls:

  •  A través de la zona de client
  •  A través del número de contacte 900 811 473 que apareix a les factures i és gratuït.
  •  A través del Whatsapp 633 33 38 39
  •  A través del correu electrònico atcliente@lumisa.es.

Com puc pagar les meves factures?

En Lumisa disposem de dos mètodes de pagament:

  • Domiciliació Bancària. Si optes pel rebut domiciliat, hauràs de facilitar-nos un número de compte Bancari vàlid amb el qual realitzarem els càrrecs de la factures elèctriques. 
  •  
  • Transferència. Mitjançant transferència als números de compte que et facilitarem, amb un termini màxim de 5 dies hàbils per al cobrament. 

Què ocorre si m'excedeixo en la potència contractada en la meva factura de la llum?

En les Tarifes amb potència inferior als 15 kW, el control de la potència es realitza mitjançant ICP. Per tant, si excedim la potència contractada únicament ens quedarem sense subministrament elèctric fins que reactivem la llum de nou.

No obstant això, per a punts de subministrament amb potència contractada superior a 15 kW on s’ utiliza el maximetre, la llei contempla una penalització per excés de potència contractada

Es pot donar tres supòsits, en funció de la potència màxima demandada respecte a la contractada:

  • Inferior al 85%: Es facturarà solament el 85% de la potència contractada. 

Potència facturada = 0,85 x Potència contractada

  • Entre el 85 i el 105%: Es facturarà la potència màxima que s'hagi demandat, exactament la que reflecteixi el maxímetre. 

Potència facturada= Potència contractada

  • Superior al 105%: Es facturarà aquesta potència més el doble de la diferència entre la demandada i el 105% de la contractada. 

Potència facturada = Potència mesurada – 1,05 x Potència contractada

Què passa si no pago la meva factura de la llum en el termini establert?

En la major part dels casos l'abonament de la factura de la llum es sol realitzar per domiciliatzació bancària o ingrés en compte. En aquest supòsit, si l'abonament es realitzés amb retard LUMISA procedirà a la notificació del pagament de la mateixa mitjançant correu postal o correu electrònic així com a través del burofax. 

En cas d'impagament per part del Client, LUMISA podrà tramitar, d'acord a l'article 18 del Reial Decret 897/2017, de 6 d'octubre, la suspensió del subministrament si transcorreguts vint (20) dies naturals des que se'ls hagués requerit el pagament, mitjançant la presentació al cobrament a l'entitat financera on el Client tingui domiciliat el pagament de la factura o a través de l'ingrés en compte dels comptes bancaris facilitats al Client, i aquesta no hagués estat satisfeta íntegrament.

Què és el Terme de potència?

El terme de potència en la factura elèctrica és el preu que l'usuari paga per aquesta potència contractada, que es multiplica per la quantitat de quilowatts (kW). És un concepte fijola que s'ha de pagar fins i tot encara que no es realitzi cap consum.

Què és el Terme d'energia?

El terme d'energia és el cost variable en funció del consum realitzat. És el resultat de multiplicar l'energia consumida durant el període de facturació que correspongui pel preu del terme de l'energia contractat.

Què és l'Impost sobre electricitat?

L'Impost Especial sobre l'Electricitat recau sobre el consum d'electricitat i grava el subministrament d'energia elèctrica per a consums elèctrics, així com el consum pels productors d'aquella electricitat generada per ells mateixos. El percentatge d'aquest impost és de 5,113% aplicant-se en el terme de potència i en el de consum. 

El recaptat amb l'Impost sobre l'Electricitat va destinat als fons públics, encarregats de sectors com són la sanitat o l'educació.

Què són els peatges d'accés?

És l'import destinat a la Distribuïdora en utilitzar-se les seves xarxes elèctriques i traslladar energia al teu punt de subministrament.

Què és la gestió d'impagament?

Es tracta d'aquell import relatiu a les actuacions dutes a terme per la Comercialitzadora realitzades per les factures impagas en el termini establert en les Condicions Generals.

Què és el servei de Facturació Electrònica?

El servei de facturació electrònica permet accedir via internet al contingut de la seva factura en format electrònic, sense cap cost afegit. La factura electrònica recull les mateixes dades que la factura que rep en paper i la pot visualitzar amb la mateixa aparença.

Rebrà la seva factura per correu electrònic en format PDF i podrà visualitzar-la i descarrega-la en el seu equip en el moment que vulgui.

Consulti les Condicions Generals del servei de Facturació Electrònica.

Com s'accedeix a la Factura Electrònica?

L'Alta en el servei de Facturació Electrònica es realitzarà a través del formulari de Contractació mitjançant acceptació expressa de la recepció de les factures a través del correu electrònic facilitat pel client.

Si desitges tornar a rebre la factura en paper, podràs sol·licitar-ho mitjançant comunicació al correu atcliente@lumisa.es.

Què puc fer si em quedo sense llum?

En aquest cas, et recomanem que verifiquis que no siguis l'únic punt de subministrament sense servei. Si hi ha més veïns sense servei, has de cridar al telèfon de la distribuïdora per comunicar la incidència, ja que en aquest cas l'avaria es troba a la xarxa externa.

Si ets l'únic afectat, vol dir que l'avaria es troba dins de les teves instal·lacions. En aquest cas, has de cridar a un electricista per a la reparació, ja que la distribuïdora no és el responsable de la incidència.

REE CODIGO NOMBRE DISTRIBUIDORA CUPS TELEFONO AVERIA
0021 IBERDROLA DISTRIBUCION ES0021-0P 900 171 171
0022 UNION FENOSA DISTRIBUCION ES0022-1P 900 333 999
0023 CIA SEVILLANA ELECTRICIDAD SA ES003110-0F 900 850 840
0024 FECSA (ENDESA) (800 500 500) ES003140-0F 800 760 706
  RECLAMACIÓN AVERÍAS   902 509 600
0026 HC ENERGIA ES0026-0F 900 907 001
0029 ELECT REUNIDAS ZARAGOZA SAU ES0029-0F 900 848 900
0113 ESTABANELL ENERGIA ES0113-0F 900 154 444
0189 ELECTRA DEL MAESTRAZGO ES0189-0F 964 173 275
0034 ELÉCTRICA DE CÁDIZ ES003411-0F 900 373 411
 

Què haig de fer si s'interromp el subministrament elèctric amb el nou comptador?

Si a causa del nou comptador i una vegada activat el control de potència "saltessin" els ploms, és pel fet que la potència demandada supera a la potència actualment contractada. I per tant el nou dispositiu interrompria de forma temporal el subministrament elèctric.

Amb la finalitat de restablir-ho de forma immediata hauràs de seguir una sèrie de passos:

1. Desconnecta algun dels electrodomèstics, ja que la potència contractada limita la quantitat d'electrodomèstics que podem connectar alhora.

2. Obre el quadre elèctric i comprova que tots els interruptors estiguin aixecats, inclòs el general.

3. Si algun està baixat, és possible que tinguis algun problema en la teva instal·lació. En aquest cas, et recomanem que el consultis amb un instal·lador autoritzat.

4. Baixa l'interruptor general i espera 3 segons. Després d'aquest temps, torna a pujar-lo.

5. En cas que el subministrament elèctric no es restableixi, esperi uns minuts i repeteixi els passos anteriors. El normal és que tornis a tenir subministrament elèctric. Si no és així pot tractar-se d'un tall programat o una avaria.

Si una vegada realitzats aquests senzills passos, continua perdent el subministrament elèctric amb freqüència, el més probable és que hagi d'augmentar la potència contractada contactant amb la seva comercialitzadora. O també pot deure's a una avaria en la seva instal·lació amb la qual cosa haurà de contactar amb un instal·lador autoritzat.

Que ocorre si em quedo sense llum per Impagament? 

Com bé especifiquen les Condicions generals, en cas d'impagament per part del Client, LUMISApodrà tramitar, d'acord amb la normativa vigent, la suspensió del subministrament si transcorreguts vint (20) dies naturals des que se'ls hagués requerit el pagament, mitjançant la presentació al cobrament a l'entitat financera on el Client tingui domiciliat el pagament de la factura o a través de l'ingrés en compte dels comptes bancaris facilitats al Client, i aquesta no hagués estat satisfeta íntegrament.

Si malgrat les nostres iniciatives legalment previstes, no es realitzés el pagament de les factures pendents en el termini legalment previst es procedirà al tall de llum del punt de subministrament en qüestió amb un preavís legalment previst de 5 dies naturals. 

Una vegada enviat el tall a la Distribuïdora de la seva zona, per a tornar a donar d'Alta la llum s'hauran d'abonar les factures pendents de pagament requerides amb anterioritat. És per això que una vegada rebem el pagament de les mateixes es reprendria el subministrament de llum en 24 hores, havent d'abonar els drets de reconexión a la xarxa, facturats per la Distribuïdora de la teva zona en la pròxima factura.

Si transcorreguts més de dos mesos i no s'ha abonat l'import de les factures pendents se't donarà de baixa definitivament.

Per què s'obre un expedient en un punt de subministrament?

Es deu a una anomalia detectada en el comptador, és a dir, est deixa de registrar el consum de kW o part d'aquest. Amb la finalitat de dilucidar el que ocorre l'empresa obre l'expedient per a anar a comprovar l'equip de mesura i veure si és degut a una fallada tècnica o a un possible frau.

Si m'arriba una carta obrint un expedient de frau o anomalia de mesura que haig de fer? 

Quan hi ha alguna irregularitat en el teu consum i es veu molta disparitat entre els kW consumits i els facturats s'obre un expedient per a investigar el que pugui haver succeït i si el possible frau és real.

En el cas de rebre una carta d'aquest tipus hauràs de posar-te en contacte amb la distribuïdora, el seu número i diferents vies de contacte apareixeran en la mateixa carta. Ells t'informaran del que has de fer perquè gestionin el teu cas.

Les comercialitzadores aquí no podem fer res i ho hauràs de tramitar tot pel teu compte.

Què significa normalitzar el subministrament?

Una vegada tramitat l'expedient, en el cas d'haver trobat frau, caldrà pagar la multa corresponent i posteriorment normalitzar el subministrament conforme a la normativa legal vigent.

Normalment el comptador es paga com a lloguer de mesura mes a mes, si és d'aquesta manera, l'empresa distribuïdora haurà de procedir a la normalització per a posar-ho al dia.

En cas contrari, si es disposa d'un comptador propi el treball necessari per a això correrà per part de l'usuari, havent d'avisar a la distribuïdora una vegada finalitzat perquè aquesta ho comprovi.

Quan ja està tot en regla com restableixo el subministrament?

Has d'acudir a la teva comercialitzadora que t'informarà de com abonar l'import que correspon a la quantitat de kW que vas rebre en la primera carta.

En abonar-ho, es procedirà a restablir el subministrament elèctric amb normalitat.

Què és una comercialitzadora?

És una empresa la qual s'encarrega de comercialitzar un producte finalitzat. Són les encarregades de comprar energia i facturar-la als seus consumidors utilitzant les xarxes de distribució.

Què és una Distribuïdora?

Les Distribuïdores de llum romanen regulades per l'Estat, i són les responsables del manteniment i seguiment de les diferents zones del país.

Què és la Xarxa Elèctrica?

Xarxa Elèctrica d'Espanya (REE) és l'encarregada de transportar l'energia en Alta Tensió i gestionar, mantenir i reparar les infraestructures necessàries per a això.

Què és una comercialitzadora de referència?

Són aquelles companyies designades pel Govern amb les quals es pot sol·licitar el Bo Social de llum. Les mateixes tenen l'obligació d'oferir aquesta Tarifa per obligació. 

Aquestes comercialitzadores han de complir una sèrie de requisits establerts pel Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme per a contractar en modalitat de Preu Voluntari per al Petit Consumidor (PVPC), EL Preu Fix i el Bo Social.

Quina diferència hi ha entre el Mercat Lliure i el Mercat Regulat?

En el Mercat Regulat es troben les Comercialitzadores de referència les quals estan controlades i gestionades pel Govern amb la finalitat de protegir als consumidors més vulnerables.

A diferència del Mercat Lliure, on cada Comercialitzadora és lliure de fixar diferents tarifes, ofertes i serveis extra amb preus establerts per aquestes, sempre dins d'uns barems establerts, sent supervisats per la CNMC.

Lumisa Energies es encuentrab en el Mercat Lliure.

Què és el Bo Social?

És un descompte en la factura de la Llum, regulat pel Reial decret 897/2017, on s'especifiquen els requisits per a tenir dret a aquest. El seu objecte és el de protegir les llars considerades vulnerables. Es tracta d'un descompte que s'aplica sobre el PVPC.

Què és La Tarifa Regulada?

El Preu Voluntari al Petit Consumidor és la tarifa el preu de la qual està controlat pel Ministeri d'Indústria dins del Mercat Regulat. Ve a substituir a l'anterior Tarifa d'Últim Recurs (TUR). S'aplica en les factures d'aquells consumidors amb una potència contractada no superior a 10 kW.

Què és la Discriminació horària?

La tarifa elèctrica amb discriminació horària és una tarifa en la qual el preu de l'electricitat varia en funció de l'hora en la qual es realitzi el consum.

  • Tarifa amb Potencia contractada inferior a 15 kW. 

  • Tarifa amb Potencia contractada superior a 15 kW. 

Què és el CUPS?

És el Codi Universal del Punt de Subministrament. És un codi únic per a cada subministrament energètic (elèctric/gas) que ho identifica. Comença amb la seqüència ÉS seguidament de 20 dígits.

Què és el Certificat d'Instal·lació Elèctric?

El Certificat d'Instal·lació Elèctrica (CIE) o Butlletí Elèctric és el document oficial emès per un instal·lador autoritzat que garanteix que es compleixen tots els requisits per a rebre el subministrament.

Quin significat tenen les sigles ATR?

És l'Accés de Tercers a la Xarxa Elèctrica. 

Què és el Dret d'Accés?

És el cost estipulat per l'Estat que haurà d'abonar-se en contractar un nou subministrament o per pujar la potència d'un subministrament ja existent amb un import de 19,703137 € per cada kW contractat + IVA.

Què és el Dret d'Extensió?

És el cost estipulat per l'Estat que haurà d'abonar-se en utilitzar la infraestructura de la companyia distribuïdora en el cas de nous subministraments, en pujar la potència contractada o si el punt de subministrament porta sense utilitzar-se més de 3 anys amb un import de 17,374714 € per cada kW contractat + IVA.

Què és el Dret d'Enganxament?

És el cost estipulat per l'Estat que haurà d'abonar-se en utilitzar la infraestructura de la companyia distribuïdora en el cas de nous subministraments, en pujar la potència contractada o si el punt de subministrament porta sense utilitzar-se més de 3 anys amb un import de 9,044760 € + IVA.

Què és el Dret de Verificació?

És el cost estipulat per l'Estat que haurà d'abonar-se en dur a terme la revisió de la instal·lació amb un import de 8,011716 € + IVA.

Què és el Depòsit de Garantia?

Segons el que s'estableix en l'article 79 del Reial decret 1955/2000, és la quantitat a lliurar, en el moment de la contractació, per un import igual a la facturació teòrica mensual corresponent a cinquanta hores d'utilització de la potència contractada.

Que es la CNAE?

CNAE és la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques i assigna un codi a cada activitat econòmica de les quals es poden realitzar. Generalment aquest codi (que sol ser de 5 dígits) s'utilitza en molts formularis i impresos, tant oficials com a nivell d'empresa.

Aquí et mostrarem una llista dels CNAE més comuns amb la finalitat que puguis guiar-te. 

CNAE Descripció
9820
Activitats de les llars com a productrs de serveis per a ús propi
5630
Establiments de begudes
5610
Restaurants i llocs de menjars
5210 Depòsit i emmagatzematge
4719 Un altre comerç al detall en establiments no especialitzats
4711
Un altre comerç al detall en establiments no especialitzats, amb predomini en productes alimentaris, begudes i tabac
4771 Comerç al detall de peces de vestir en establiments especialitzats
4721 Comerç al detall de fruites i hortalisses en establiments especialitzats
6419 Una altre intermediació monetària
4753 Comerç al detall de catifes, moquetes i revestiments de parets i sòls en establiments especialitzats
4110 Promoció automobiliaria
4511 Venda d'automòbils i vehicles de motor lleugers
9810 Activitats de les llars com a productes de béns per a ús propi
4729 Un altre comerç al detall de productes alimentaris en establiments especialitzats
4642 Comerç a l'engròs de peces de vestir i calçat
4643 Comerç a l'engròs d'aparells electrodomèstics
4645 Comercio al por mayor de productos de perfumería y cosmética
4724 Comerç al detall de pa i productes de fleca, confiteria i pastisseria en establiments especialitzats
4725 Comerç al detall de begudes en establiments especialitzats
5510 Hotels i allotjament similars

Tens més dubtes?

Contacta'ns

He llegit i accepto l' Avís Legal i la Política de Privacitat.*

Truca al 900 811 473 o et truquem quan vulguis