Quina és la potència més adequada per a mi?

Quina és la potència més adequada per a mi?

Sovint, sorgeixen dubtes al voltant de la potència contractada, la qual cosa és, quanta es necessita, quin és el seu cost, etc. En aquest article t'explicarem tots els detalls a més d'aconsellar-te sobre la potència més adequada segons el teu cas.

Què és la potència elèctrica?

És la quantitat de quilowatts (kW) que suporta simultàniament la xarxa elèctrica del teu punt de subministrament (casa, local, pis...). Quan tens encesos diversos aparells elèctrics (rentadora, rentavaixella, forn, aspiradora...) al mateix temps i et "salten els ploms" això indica que la teva potència és inferior al que li estàs demanant en aquest moment.

La potència contractada permet tenir un nombre d'electrodomèstics determinats, si sobre panses els kW automàticament aquests saltaran i et quedaràs a les fosques fins que apaguis algun d'ells per tornar a funcionar amb normalitat.

Com puc saber que potència tinc contractada actualment?

La potència contractada figura en totes les teves factures en el concepte de "potència contractada/facturada". Si no també pots trucar a la comercialitzadora que tens contractada per informar-te.

I com sé si és l'adequada per a mi o no?

- Si "salten els ploms"
Si amb l'activitat diària i l'ús que li dónes habitualment als teus electrodomèstics mai o rares vegades salten els ploms, és que tens la potència adequada. Si, per contra, és alguna cosa recurrent, voldrà dir que necessites augmentar la teva potència o gestionar l'ús dels electrodomèstics d'una altra manera.

- A més potència més despesa?
Depèn. La teva potència és l'import fix que pagues cada mes. Si no consumeixes molt i tens una potència contractada alta, seria bé reduir-la per estalviar en les teves factures. Però cura, perquè tenir una potència molt reduïda no és sinònim d'estalvi, si la baixes i et salten habitualment voldrà dir que no és la que s'adapta a les teves necessitats.

Cal tenir en compte que pujar la potència costa diners. Per això si no ho calculem correctament, el barat ens pot sortir car.

Pots fer algunes proves per determinar si la teva potència és insuficient o et sobra.

Un mètode casolà és encendre tots els aparells que tens, i si no salten els ploms voldrà dir que gaudeixes de marge per disminuir la potència. Probablement l'actual, és massa alta i estàs pagant de més quan no és necessari.

Utilitzant un mesurador de consum, ideats per controlar el que gastes i ajudar-te a reduir el teu consum actual.

Si segueixes tenint dubtes, proporcionant-nos algunes dades sobre els metres quadrats de la teva casa, si tens calefacció i de quin tipus i el nombre d'electrodomèstics que tens, pots demanar-nos assessorament sense compromís.

Quina potència necessito contractar?

Tenint en compte que totes les potències d'electricitat són les mateixes per a totes les companyies energètiques, pots utilitzar una calculadora de potència (en internet hi ha diverses gratuïtes) i afegint les dades de l'habitatge, els metres quadrats i els aparells que utilitzes (dues neveres, un forn, un congelador, calefacció, etc.). Una vegada fet això, obtindràs la potència estimada que necessitaràs contractar.

Una altra opció, seria contractar l'assessorament d'un electricista especialitzat, perquè revisi les instal·lacions i els aparells elèctrics i faci una estimació que sempre serà la més exacta.

Finalment, pots contactar directament amb nosaltres perquè realitzem una estimació amb les dades que ens proporcionis. Pots trucar-nos al telèfon gratuït 633333839, o bé pots enviar-nos a atcliente@lumisa.es una factura recent per correu electrònic amb el teu dubte i et contestarem en un breu període de temps.

Quines són les tarifes disponibles?

Cada companyia comercialitzadora té les seves pròpies tarifes, Lumisa formem part del mercat lliure, per la qual cosa triem els preus més competents.

Disposem de diverses tarifes, segons les teves necessitats.

1. La normal sense discriminació per horari, és a dir que és la mateixa tarifa durant tot el dia i variarà en funció de la potència contractada.

TARIFA POTENCIA
2.0 A  menys de 10 kW
2.1 A  entre 10 kW y 15 kw


2. Amb discriminació horària també tenim diferents, el preu canvia segons la potència i la franja horària.

Hi ha tres horaris segons l'hora del dia:

  • Punta: És el període horari amb el preu més alt.
  • Valle: El període amb el preu més baix.
  • Llano: El període horari amb un preu intermedi. 

En 2.0A i 2.1A (menys de 10 kW/entre 10 kW i 15 kW):

PERIODE/ÉPOCA ESTIU HIVERN
VALLE (23h-13h) (22h-12h)
PUNTA (13h-23h)  (12-22h)


En 3.0 A (a partir de 15 kW):

PERIODE/ÉPOCA ESTIU HIVERN
VALLE (23h-9h) (1h-9h)
PUNTA (12h-15h) (18h-22h)
LLANO (9h-12h/15h-23h) (9h-18h/22h-1h)


La tarifa que sol escollir la majoria de persones per als seus habitatges, és sense discriminació horària i menys de 10 kW la 2.0A. Per a petits locals i cases grans amb jardí amb ús freqüent d'electrodomèstics, seria preferent tenir una potència entre 10 i 15 kW la 2.1A i per a locals grans, o habitatges grans amb un consum molt elevat seria adequada la 3.0A para potència superior de 15 kW, aquesta ve ja configurada amb discriminació horària i gaudeix de tres horaris.

Si tries discriminació horària 2.0DHA, 2.1DHA, podràs aconseguir un gran estalvi sempre que t'adaptis a l'horari de consum valle, que és quan menys gasta i surt més a compte, ja que en les hores puntes el consum augmenta substancialment, i si no ets prudent amb l'ús pots perdre diners.

Ara bé, si utilitzes el major consum d'aparells elèctrics durant el període valle a la nit i el matí (les hores depenen com has vist segons la teva tarifa i l'estació de l'any) i reduir-ho molt durant el dia, pots estalviar amb la discriminació horària.

Si encara no ets client nostre i tens algun dubte posa't en contacte amb nosaltres i t'atendrem mitjançant el telefóno gratuït 900 811 473, així com mitjançant el correu electróncio atcliente@lumisa.es.

 

 

Què és el número CUPS i para què serveix?
Anterior

Què és el número CUPS i para què serveix?

Història de la llum.
Següent

Història de la llum.

Truca al 900 811 473 o et truquem quan vulguis