Entén d'una vegada per sempre la teva factura de la llum!

Entén d'una vegada per sempre la teva factura de la llum!

Ets dels quals quan mira la seva factura de la llum no entén ni la meitat de coses?

Això s'acaba avui. Et desvetllarem el misteriós secret que comporten els conceptes que apareixen detallats en la teva factura de la llum, perquè comencis a donar-li un sentit.

En Lumisa sempre prediquem que el coneixement és poder, i que per millorar alguna cosa, primer hem de prendre consciència de què és el que no funciona.

 

Anem allà! Per començar, mostrem la nostra factura exemple: 




 

Què són les dades del subministrament?

El punt de subministrament és el lloc físic on es troba el comptador, és a dir, la teva casa. En aquest apartat constaran les dades personals del titular, que és el responsable que es fa càrrec de les factures.

El més rellevant que has de saber:

  • El nombre CUPS que és imprescindible per a qualsevol consulta o gestió que desitgis realitzar.
  • La tarifa d'accés a la xarxa, és la tarifa que tens contractada, d'això dependrà que disposis de discriminació horària o no, i la franja de potència que tinguis estipulada.
  • La potència contractada, serà la que es va triar en el seu moment amb la companyia en funció de les necessitats i dins de la franja de la teva tarifa. Per exemple, si disposes d'una tarifa 2.0A, significa que la teva potència pot anar des de 0,34 kW fins a 10 kW. Segons el teu consum energètic habitual, pots optar a una potència o una altra, en un pis mitjà, sol rondar els 5 kW. És important ja que hi ha persones que tenen contractada una potència molt per sobre del que necessiten. Tenim altres articles amb tips en els quals t'ajudem a descobrir-ho.

Tant el nombre de factura, com de contracte, són perquè puguem fer gestions amb la nostra comercialitzadora amb major agilitat.

Lectura del comptador:

1. La lectura ens dirà quant hem gastat exactament durant el període de facturació que ve especificat en la part superior de la fulla.

2. Com podem veure hi ha diferents períodes: Valle, Punta, Pla, i variaran en funció de si tenim contractada la tarifa amb discriminació horària (estaria especificat com 2.0DHA, 2.1DHA o 3.0A) que ens divideix els períodes segons les hores, o sense discriminació, que té el mateix preu les 24 hores del dia.

Ho sabem mirant el concepte "tarifa" d'accés", en aquest cas en particular, és una 2.0A, és a dir, sense discriminació horària. Per tant, apareix el consum en "Llano". Si anés amb DHA, apareixeria desglossat en els diferents períodes segons la tarifa i la despesa que hagués tingut en cadascun d'ells.

3. Sota aquest tenim: ​

  • El consum actual (que és el que portem gastat des del dia que ens vam donar d'alta fins al dia d'avui).
  • El consum anterior (que és el que es va facturar el mes passat o l'última factura que vas rebre).
  • Es resta entre els 2, i s'aconsegueix el consum que hi ha hagut entre l'un i l'altre, que serà el que hagis d'abonar. Està en el concepte "consumo" en negreta perquè no et confonguis.

4. Procedència de la lectura: La lectura pot ser real o estimada.

  • Quan sigui real voldrà dir que és la que hem gastat exactament, ni un kW de més ni un kW menys.
  • Quan ens posa que la lectura és estimada, és que pel motiu que sigui, la distribuïdora no ha pogut fer la lectura del nostre comptador, o que disposem del comptador digital, sense tenir activada la telegestió.

Per tant, si la lectura és estimada, es fa una estimació de la despesa, calculant la mitjana de les factures anteriors. Quan això succeeix, cal enviar la lectura real a la nostra comercialitzadora perquè paguem el que realment és, perquè d'una altra forma, pot ser que estem pagant més del necessari. Si fos el cas, podríem comprovar i activar en el nostre comptador intel·ligent la telegestió perquè s'enviés automàticament.

La facturació al detall:

El cobrament depèn de 2 termes: la potència i l'energia.

La potència és com hem explicat la que contractes, i sempre se't cobrarà, encara que hagis consumit 0 kW. Per això és molt important que tinguis l'adequada, perquè si contractes en excés, estaràs malgastant. Tenim un parell d'articles que parlen d'això a fons: "Baixar la potència: sí o no?", "Quina és la potència adequada per a mi?".

  • Terme de potència: és el resum de la potència que tens contractada pels dies en els quals s'ha generat la factura, el preu que té el kW.
  • Terme d'energia: Els kWh consumits en terme d'energia amb el seu preu corresponent.

Altres conceptes:

  • Impost sobre electricitat: és un 5,11% fixat per l'estat.
  • IVA: és el 21% i també ho fixa l'estat.
  • Lloguer d'equip de mesura: si no tens un comptador propi, has de pagar a la teva distribuïdora pel lloguer de l'equip de mesura una petita quantitat mensualment.

Historial de consum:

Hi ha un gràfic perquè puguis comparar el consum amb les teves altres factures anteriors.

Dades de pagament:

Apareix l'import final que és el que et cobraran, i les teves dades bancàries. Seguidament visualitzes les dades d'atenció al client, i el nombre de serveis d'avaries per a qualsevol problema que pogués sorgir. Aquesta informació pot variar segons la companyia, hi ha algunes que surt la informació repetida de diferents formes, o més desglossada, i diversos mesos junts, en comptes d'un, però nosaltres apostem per la claredat i la senzillesa.

No volem enganyar-te, sinó que ho entenguis tot de la millor manera possible, per assegurar-nos que gaudeixes del que més et convé en el teu cas particular.

Esperem haver-te buidat la incertesa.

 Com estalviar amb la tarifa de discriminació horària.
Anterior

Com estalviar amb la tarifa de discriminació horària.

 Gestió d'escomesa.
Següent

Gestió d'escomesa.

Truca al 900 811 473 o et truquem quan vulguis