Gestió d'escomesa: ampliació de potència disponible.

Gestió d'escomesa: ampliació de potència disponible.

Si vols pujar la potència del teu immoble i sobrepassa el límit que permet la teva instal·lació, hauràs de tramitar la gestió de connexió per ampliar la potència disponible. És el mateix document que es requereix en el cas de necessitar donar d'alta un nou subministrament elèctric.

Per realitzar aquest tràmit ho pots fer de 2 maneres:

1-Directament contactant a la distribuïdora a la qual pertanyis, que varia segons la zona on estigui el punt de subministrament (habitatge, local, etc.).
2-O a través de la teva comercialitzadora. Bàsicament la distribuïdora és la que distribueix l'electricitat, i la comercialitzadora la que compra l'energia per vendre-la als usuaris finals, és a dir a tu.

Si tens més dubtes sobre les diferències principals entre aquestes, tenim un altre article que parla d'això detalladament. En definitiva, la comercialitzadora pot ser la mediadora entre (la distribuïdora) i tu (el client), per tramitar la gestió d'escomesa.

Si decideixes fer el tràmit pel teu compte a través de la distribuïdora, hauràs de buscar una factura de la llum, i mirar el nombre CUPS. Els primers nombres i lletres, t'indicaran la distribuïdora a la qual pertanys.

A continuació, et facilitem el llistat de les 9 distribuïdores existents a Espanya, els primers dígits del nombre CUPS que els correspondrien, i et deixem el número d'atenció al client de les mateixes:

IBERDROLA DISTRIBUCIÓN

ES0021-0P

900 171 171    

UNION FENOSA DISTRIBUCIÓN

ES022-1P 900 111 444 

CIA SEVILLANA ELECTRICIDAD SA

ES003110-0F 954 41 73 11

FESCA (Endesa distribución)

   ES003140-0F        902 509 600

HC ENERGÍA

ES0026-0F 902 01 34 44

ELECT. REUNIDAS ZARAGOZA SAU

ES003130-0F 976 76 00 00

ESTABANELL ENERGÍA

ES0113-0F 900 250 260

ELECTRA DEL MAESTRAZGO

ES0189-0F 964 22 14 04

La manera més còmoda és demanar-li a la teva comercialitzadora que s'encarregui del tràmit per tu. De totes maneres, per si vols fer-ho pel teu compte o vols saber com funciona, t'expliquem de manera senzilla aquesta gestió passo a pas:

1-Sol·licitar l'escomesa del subministrament

Quan truquis hauràs de sol·licitar una nova escomesa. Et demanaran:

  • Dades personals.
  • Dades del punt de subministrament i tipus
  • Potencia sol·licitada (kW)
  • Nombre de pòlissa
  • Estructura del punt subministro. Pots adjuntar la Referència Cadastral on apareixeran les dades necessàries de l'immoble. Introduint l'adreça exacta ho pots trobar aquí:

https://www1.sedecatastro.gob.es/cycbieninmueble/ovcbusqueda.aspx

2-Anàlisi i processament de la sol·licitud

  • Una vegada rebuda tota la informació requerida per la distribuïdora, faran un estudi per determinar si cal modificar l'extensió de la xarxa per garantir la qualitat del servei.
  • Si és necessari, reclamessin:
  1. Realitzar una revisió i adequació de la instal·lació del punt de subministrament, informant-te de les condicions tècniques i econòmiques.
  2. Rebràs la resposta en un termini de 2 a 6 setmanes aproximadament per carta amb tot detallat.
  3. Per acceptar i procedir, habitualment sol·liciten que realitzis un ingrés amb l'import necessari per a l'engegada de l'adequació del subministrament i la pujada de potència. Si no es precisés cap canvi en la instal·lació també t'ho indicarien.

3-Servei

Una vegada acceptat i autoritzat, es faran els canvis oportuns en el teu subministrament perquè estigui tot en regla per a la pujada de potència.

4-Inspecció i contractació final

Si has fet el tràmit a través de la comercialitzadora, aquesta t'informarà que el teu subministrament ja està llest per a l'augment de potència i procedirà a això.

En cas d'haver-ho tramitat a través de la distribuïdora hauràs de triar la comercialitzadora amb la qual vols formalitzar el nou contracte d'augment de potència, ja sigui amb la mateixa en la qual estàs, o en una altra nova.

Esperem haver resolt els teus dubtes i si t'ha quedat alguna, posa't en contacte amb nosaltres.

Entén d'una vegada per sempre la teva factura de la llum!
Anterior

Entén d'una vegada per sempre la teva factura de la llum!

 Les conseqüències del frau elèctric les paguem tots
Següent

Les conseqüències del frau elèctric les paguem tots

Truca al 900 811 473 o et truquem quan vulguis