A què són deguts els corts de la llum?

A què són deguts els corts de la llum?

T'has quedat sense subministrament elèctric i no saps per què? 

El primer que has de fer és verificar que no siguis l'únic punt de subministrament sense servei. Comprova si l'escala, ascensor o els habitatges adjacents tenen llum. En el supòsit de no tenir subministrament elèctric es tractarà d'una avaria externa per la qual cosa haureu de cridar a la Distribuïdora amb l'objecte de comunicar la incidència. 

Les avaries són situacions imprevistes alienes a la nostra voluntat. Les més comunes són:

- Accidents: dany del cablejat per camions o excavacions.
- Causes meteorològiques: inundacions o tempestes així com temporals de vent. 
- Incendis: un incendi sol obligar a la desconnexió de les xarxes per seguretat.
- Fauna i vegetació: Especialment d'aus. 
- Trencament d'elements de la xarxa.
- Fallades en la cadena de subministrament: incidències a la xarxa de transport o en centrals de generació.

No obstant això, si ets l'únic afectat significa que l'avaria es troba en les teves instal·lacions. En aquest cas pot tractar-se de diverses opcions:

1. Impagament de factures

El motiu més comú pel qual es realitza un tall del subministrament elèctric en un habitatge o local és per l'impagament de les factures per part de l'usuari del punt de subministrament. 

Per poder restituir el subministrament elèctric el client haurà de posar-se en contacte amb la comercializadoraque tenia contractada amb la finalitat de procedir al pagament de la factura pendent de pagament. Una vegada abonat es procedirà al restabliment del subministrament elèctric amb normalitat. 

2. Manipulació del comptador d'electricitat.

Si s'efectua un enganxi sense tenir contracte en vigor d'electricitat, així com la seva manipulació. 

3. Superar la potència contractada.

Moltes vegades, el motiu que no disposem de subministrament està relacionat amb el nostre quadre elèctric. S'ha pogut desconnectar com a conseqüència que hem superat la potència contractada.

Ocorre bastant que la causa de la interrupció del subministrament és a causa de la desconnexió del ICP. Ja que el nombre d'aparells elèctrics que estan funcionant al mateix temps superen la potència contractada.

 

Exemples: electrodomèstics, il·luminació, calefacció, entre uns altres. 


Si això ocorre en una instal·lació amb quadre elèctric tradicional has d'actuar de la següent manera:

• Desconnecta els aparells amb major consum energètic i torna a pujar l'interruptor ICP al cap d'uns tres segons.
• Si així i tot no se soluciona, és possible que existeixi alguna avaria en la teva instal·lació. Per detectar-ho, has de desconnectar tots els interruptors PIAs i connectar-los un a un fins a esbrinar quin d'ells fa saltar el ICP.
• Si el ICP salta amb massa freqüència, és possible que hagis de contractar més potència (article potencia).

Consells davant un tall de llum. 

Davant una apagada a la xarxa és bé estar preparat ja que ens pot agafar de improvisto:

- Tingues a mà un petit kit anti apagades amb llanternes i piles de recanvi, així com vetlles, llumins i encenedors. No obstant això, L'ideal seria no utilitzar vés-les pel seu risc a incendi. Un truc per poder moure't davant aquesta situació és posar la llanterna del mòbil. 
- No obrir el frigorífic ni el congelador perquè no perdin el fred i evitar que es deteriorin els aliments.
- Desconnectar algun electrodomèstic que es va quedar encès, com el forn, el microones o la planxa. 
- Tenir localitzat el quadre de comptadors. Pensa que tal vegada hauràs de trobar-ho a les fosques, i normalment es trobes en l'exterior de l'habitatge o en el garatge, així com en la porta d'entrada.
- El client que sofreixi un tall de subministrament elèctric haurà de posar-se en contacte amb la seva Distribuïdora independentment del motiu del seu casusa. Per això, us deixem aquí els telèfons de contacte de cada Distribuïdora segons la Comunitat Autònoma on es trobi el punt de subministrament.

 

REE CODIGO NOMBRE DISTRIBUIDORA CUPS TELEFONO AVERIA
0021 IBERDROLA DISTRIBUCION ES0021-0P 900 171 171
0022 UNION FENOSA DISTRIBUCION ES0022-1P 900 333 999
0023 CIA SEVILLANA ELECTRICIDAD SA ES003110-0F 900 850 840
0024 FECSA (ENDESA) (800 500 500) ES003140-0F 800 760 706
  RECLAMACIÓN AVERÍAS   902 509 600
0026 HC ENERGIA ES0026-0F 900 907 001
0029 ELECT REUNIDAS ZARAGOZA SAU ES0029-0F 900 848 900
0113 ESTABANELL ENERGIA ES0113-0F 900 154 444
0189 ELECTRA DEL MAESTRAZGO ES0189-0F 964 173 275
0034 ELÉCTRICA DE CÁDIZ ES003411-0F 900 373 411
 
 
Consells per estalviar llum aquest nadal!
Anterior

Consells per estalviar llum aquest nadal!

Quin és la Qualificació energètica del teu habitatge?
Següent

Quin és la Qualificació energètica del teu habitatge?

Truca al 900 811 473 o et truquem quan vulguis